Sterker worden

Sterker zal je zeker worden


Sterker wordt je bij CrossFit On The Road zeker, maar er is nog veel meer.

Bij de CrossFit trainingen zal je regelmatig met (relatief zware) gewichten trainen waardoor je spieren sterker zullen worden. De intensiteit, de duurtijd van de oefeningen en het gewicht worden zo gekozen dat je spieren sterker zullen worden, afgelijnder zullen zijn zonder buitensporig volume-toename.

Wie enkel op zoek is naar een grote spiermassa (bodybuilding effect) is bij CrossFit aan het verkeerde adres.

Ons team van professionele en gemoticeerde coaches zullen je met plezier helpen om sterker te worden.


Sterker worden bij CrossFit On The Road
Sterker worden bij CrossFit On The Road

Wil jij ook sterker worden?



De voordelen van krachttraining

Eigenlijk ligt het grootste voordeel van trainen met gewichten, zoals bij CrossFit, nogal voor de hand. Krachttraining zorgt ervoor dat je sterker wordt en spieren ontwikkelt.

Maar daarnaast zijn er nog andere redenen om met gewichten te trainen. Zo heeft CrossFit en krachttraining ongekend veel gezondheidsvoordelen. Het verlaagt onder andere je bloeddruk, je krijgt er sterkere botten door en het verkleint de kans op diverse aandoeningen op latere leeftijd.

Daarnaast is trainen met gewichten ook uitermate geschikt om af te vallen. De ontwikkeling van spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller vet verliest, omdat spieren in rust meer calorieën verbranden dan vetweefsel.

Tot slot voelen veel mensen zich gezonder en energieker wanneer ze op een verantwoorde manier aan krachttraining doen, én neemt hun zelfvertrouwen in flinke mate toe.

Alle reden om met CrossFit te beginnen, niet?

CrossFit of bodybuilding?

Bij de CrossFit methode gaan we vooral werken op verschillende stimulansen. We gaan lichte, middelzware en zware trainingen afwisselen. Deze gaan we dan ook nog eens combineren met cardiooefeningen en oefeningen uit de gymnastiek. Dit geeft een meer evenwichtige training waardoor je lichaam completer wordt getraind.

Wij gaan niet focussen op spiervolume maar eerder op kracht. Wie eruit wil zien als een opgeblazen spierbundel, is bij CrossFit zeker aan het verkeerde adres. Bij CrossFit worden spieren gevormd om ze te kunnen inzetten bij dagdagelijkse taken, zoals een lading in je kofferbak steken, een kind of een gewonde persoon op te tillen, enz.

Wij gaan ons niet bezig houden met het opblazen van de spieren om daarna te kunnen pronken voor de spiegel of op het strand.