Nog vragen?

Vind hier een antwoord op je vragen



Waarom zou ik met CrossFit beginnen?
  • CrossFit is meer dan gewone fitness. Je traint in groepjes, er worden scores bijgehouden, je krijgt constant begeleiding en er ontstaat een vriendschapsband. Daarom is CrossFit meer dan fitness. Het is “de sport van Fitness”.
  • Trainen in groep en onder begeleiding is leuker en efficiënter in plaats van in je eentje saaie bewegingen uit te voeren voor een spiegel. Je hoeft zelf geen schema’s op te stellen, wij doen de programmering voor jou.
  • Door het groepsgebeuren leer je nieuwe mensen kennen die elkaar motiveren en die het sporten leuker maken. Dit leidt rechtstreeks tot verhoogde resultaten. Je verlegt je grenzen.
  • Verder is CrossFit ook de ideale aanvulling voor de sport die je al uitoefent. Het geeft je een veel betere en bredere basis. Deze verbeterde fysieke conditie komt je sportprestaties zeker ten goede! CrossFit maakt je sterker, sneller, fitter en gezonder waardoor je levenskwaliteit er op vooruit gaat.

Ik zou graag beginnen, maar hoe?
  • Neem contact op (via mail, telefoon, Facebook of het contactformulier op de website) en reserveer je eerste GRATIS proefles.
  • Het snelste is door te bellen op het nummer 0476 39 50 10.
  • Na je eerste les kan je nog een week lang onbeperkt en gratis komen proberen.
  • Daarna kan je beslissen of je verder gaat of niet. Na het nemen van een abonnement krijg je een persoonlijke login code waarmee je zelf je lessen kan reserveren op de website. Dit geeft je alle vrijheid om zelf te kiezen wanneer, waar en hoeveel je komt trainen. Je mag zoveel lessen reserveren als je maar wil en dit in al onze zalen.

Hoe ziet een CrossFit training eruit?
  • Een CrossFit training duurt slechts één uur.
  • De les begint met een opwarming en wat oefeningen om de spieren en gewrichten los te maken.
  • Daarna volgt een meer technisch gedeelte waar je de correcte technieken aanleert. Dit is zeer belangrijk om blessures te vermijden.
  • De aangeleerde bewegingen worden dan in de Workout Of the Day (WOD) verwerkt. Dit is een aaneenschakeling van aangeleerde oefeningen die binnen een tijdspanne worden afgewerkt.
  • De les wordt steeds afgesloten met een cooling-down en stretching zodat je ontspannen en voldaan je dagtaken kan verderzetten.

Hoeveel moet ik trainen?
  • Dit is zeer persoonlijk en afhankelijk van je basisconditie en doelstellingen.
  • Voor mensen die hun basisconditie op peil willen brengen en houden, raden wij aan om twee keer per week te trainen.
  • Voor de iets sportievere leden die graag een sterke evolutie willen zien, levert drie tot vier keer trainen per week een zeer mooi resultaat.
  • Meer dan dat, raden wij echt niet aan. Je lichaam heeft namelijk ook rust nodig. Anders ga je spieren afbreken en overbelasten.
  • Een goede balans tussen trainen, rusten en een gezonde voeding is cruciaal voor een goed resultaat op lange termijn.

Ik heb geen basisconditie. Kan ik zomaar beginnen?
  • Jazeker!
  • Je hebt geen basisconditie? Welkom bij de grote meerderheid van de bevolking.
  • Bij CrossFit On The Road trainen wij speciaal in verschillende niveaus. Wij raden je aan om te beginnen met de Basics-lessen. De technieken worden zeer uitgebreid uitgelegd en de oefeningen worden aangepast aan jouw niveau. Na een periode van enkele weken of maanden kan je dan desgewenst naar het “Intermediate” niveau doorstromen.
  • Er is dus geen basisconditie vereist om met CrossFit te beginnen, behalve de wil en motivatie om je conditie en gezondheid te verbeteren.
  • We starten op je eigen niveau en werken naar de fitheid die jij voor ogen hebt. We begeleiden werkelijk iedereen, van absolute beginner (ja ook jij) tot topatleten.

Helpt CrossFit mij om af te vallen?
  • CrossFit zal je niet alleen helpen kilo’s te verliezen (afvallen), maar het zal je ook helpen een beter figuur te krijgen (afslanken). Dit komt omdat we je lichaamssamenstelling zullen veranderen in plaats van je snel een paar liter vocht te laten verliezen, die er na een paar weken of maanden toch terug bijkomen.
  • Door het trainen met gewichten gaat je spiermassa zich activeren, dit zorgt voor een mooi strak figuur en extra vetverbranding. Bij ‘afvallen’ mag je misschien wel sneller kilo’s verliezen, maar de loshangende huid blijft en het resultaat is slechts tijdelijk! Laat je niet ontmoedigen als je je gewicht niet direct ziet dalen, afslanken is een proces dat een zekere tijd nodig heeft. We zullen namelijk je hele lichaam veranderen!
  • Opgepast, spieren wegen meer dan vet. Je zal wel degelijk afslanken (dit zie je in de spiegel) maar het gewicht van het vet zal gedeeltelijk vervangen worden door een gewicht in spieren. Je zal een meer afgelijnd lichaam hebben.

Word ik als vrouw niet te gespierd door aan CrossFit te doen?
  • Neen, vrouwen hebben daar de hormonen niet voor. Spieropbouw hangt heel nauw samen met het mannelijke hormoon testosteron. Het is voor een vrouw bijna onmogelijk om echte grote spiermassa te verkrijgen. De trainingen zullen de spieren wel meer aflijnen en vet doen wegsmelten, waardoor alles meer in evenwicht zal zijn.
  • De meer gespierde vrouwen die je in promofilmpjes ziet op YouTube, trainen dagelijks (zelfs meer dan één keer per dag) met zeer zware gewichten en gebruiken een zeer aangepaste voeding en voedingssupplementen. Wees gerust, dat is niet zo vanzelfsprekend.

Ik heb medische problemen, kan ik CrossFit doen?
  • Wij begeleiden je zo professioneel mogelijk om blessures te vermijden.
  • Mensen met bepaalde klachten, vooral rugklachten, komen na enkele weken zelfs tot de vaststelling dat die klachten minderen of zelfs helemaal verdwijnen. Dat komt omdat wij je een correcte lichaamshouding aanleren en alle spieren in je lichaam versterken en samen laten werken.
  • Bij twijfel sporen wij je aan om een dokter te raadplegen. Alleen hij kan oordelen of je klachten al dan niet een rem zijn om te sporten.

CrossFit trainingen lijken zo kort, helpt dat dan wel?
  • Onze workouts zijn kort, maar ze zijn wel intensief, en het is in de praktijk allang bewezen dat het werkt. Het is juist de intensiteit van de training die het trainingseffect geeft en niet de duur van de training. Door het feit dat in elke CrossFit training het volledige lichaam in één keer wordt getraind kunnen wij de trainingsduur verminderen. Dit is in tegenstelling tot een klassiek fitnessprogramma, waar je elke spier apart traint. Dit maakt je trainingen enorm lang en saai.
  • Bij CrossFit weet je op voorhand dat je training maar één uur duurt en dat je even intensief (zelfs intensiever) hebt getraind dan bij een klassiek fitnessprogramma waar je snel meer dan twee uur mee bezig bent.
  • Het is trouwens bewezen dat spieropbouw stopt na 45 minuten van inspanning. Alles wat je daarna doet, is gewoon onderhoud en in vele gevallen zelfs nutteloos.

Waarom is CrossFit duurder dan een klassieke fitness?
  • In tegenstelling tot gewone fitnesscentra, betaal je niet enkel voor het gebruik van de faciliteiten maar krijg je toegang tot de expertise van professionele coaches. Je traint in groepjes van maximaal 12 personen zodat de coach je de nodige aandacht kan geven. Je hebt constante begeleiding en geniet van familiale sfeer van onze community.
  • Tegenwoordig kan je bij grote fitnessketens een abonnement aangaan voor 20 euro per maand. Het business model van deze grote fitness centra is zeer simpel: “investeer in een mooie ruimte, futuristische apparatuur, luxueuze doucheruimten, een groot aantal spiegels, mooie dames en heren aan het onthaal. Daarna schrijf je alles af en verdeel je de kosten over zoveel mogelijk leden in de hoop dat ze zo weinig mogelijk komen trainen”. Enkel op die manier kunnen ze de kosten voor infrastructuur en personeel dekken.
  • Dit is in tegenstelling tot het CrossFit business model. De kosten zijn dezelfde (infrastructuur, personeel, investeringen, enz.), maar deze kosten worden verdeeld over veel minder leden. Bij CrossFit wordt een coach of eigenaar snel gefrustreerd als de leden niet komen opdagen. Hij wil absoluut dat de leden enkele keren per week komen trainen om er het beste uit te halen. Dit is dus een volledig andere benadering.
  • Bij klassieke fitnesscentra kiest men voor kwantiteit en bij CrossFit voor kwaliteit.

Vaststelling:

  • Men kan tegenwoordig voor zeer weinig geld een fitness abonnement onderschrijven voor de ganse familie en 24u/24u en 7d/7d gaan trainen.

Vraag:

  • Waarom zijn nog steeds zoveel mensen niet fit, zwaarlijvig en zelfs ongezond. Waarom zien hun leden niet echt een vooruitgang in hun conditie? Waarom haken hun leden na verloop van tijd af?

Antwoord:

  • Omdat het lidmaatschap te goedkoop is. Mensen onderschrijven zeer snel een fitness abonnement omdat de financiële drempel zeer laag is. Mensen worden snel overhaald om de stap te zetten door allerlei attractieve verkooptrucs. Maar maanden of jaren erna zien die leden dat hun conditie er eigenlijk niet of nauwelijks op is vooruitgegaan.

Ken jij veel vrienden die een goedkoop fitnessabonnement hebben bij een grote keten en die er een zeer goede fitheid aan over houden en merkelijk resultaat boeken? Heel waarschijnlijk niet. Bij CrossFit krijg je de kwaliteit van personal coaching aan een lagere prijs dan bij een Personal Trainer maar toch met dezelfde kwaliteit. Het enige verschil is dat je met een groep samen traint in plaats van alleen met je Personal Trainer.

In wat verschilt CrossFit On The Road met andere CrossFit zalen?
  • Bij CrossFit On The Road is familiale sfeer en gezelligheid de grootste troef. Wij willen geen club zijn of worden waar de leden enkel een nummer zijn.
  • Iedereen wordt met open armen ontvangen en aanvaard zoals hij/zij is. Voor mensen met een veel te groot ego en die graag opscheppen zijn er andere clubs.
  • Onze coaches zijn allemaal lid geweest bij ons. Zij hebben de knepen van het vak bij ons geleerd en kennen alle leden en hun behoeftes zeer goed.
  • Je wordt professioneel opgevangen en begeleid vanaf de eerste dag.
  • Bij CrossFit On The Road beperken wij het aantal ingeschrevenen per sessie tot 12 om een goede kwaliteit te kunnen garanderen.
  • CrossFit On The Road biedt lessen op verschillende niveaus zodat je gerust op je eigen ritme en met anderen van hetzelfde niveau kan trainen.
  • CrossFit On The Road heeft een zeer groot team van trainers waardoor een grote verscheidenheid aanwezig is. Iedere trainer heeft zijn eigen aanpak en humor. Er is voor elk wat wils.
  • CrossFit On The Road heeft meerdere gyms op verschillende locaties waar je allemaal kan gaan trainen en dit met eenzelfde abonnement, zonder meerkost.
  • Hygiëne en properheid van de zalen is zeer belangrijk. Wij doen er alles aan om onze leden het beste te bieden. Alle zalen en het materiaal worden wekelijks gereinigd en vooral ontsmet.
  • CrossFit On The Road is ook de enige tweetalige club in België.

Wat is het verschil met een gewoon Fitness centrum?
  • In een gewoon fitnesscentrum weten de meeste mensen niet wat ze moeten doen en proberen wat bewegingen na te bootsen die ze in fitness magazines hebben gezien. Ze gaan gewoon wat staan duwen en trekken aan die mooie machines. Het liefst van al doen ze dat voor een spiegel om hun ego wat op te krikken.
  • Wij zeggen je wat je moet doen. Je zal bewegingen aanleren en uitvoeren die je niet kende en die spiergroepen doen werken waar je zelfs nog geen weet van had dat je ze had. Wij zullen je elke dag andere bewegingen aanleren, ook bewegingen die je minder graag doet en elke dag je trainingsschema aanpassen. Zo halen we je uit je comfortzone voor een beter resultaat.

—————–

  • Alle fitnessapparaten zijn ontworpen om bepaalde spieren te isoleren en bewegingsvrijheid te beperken. Dit is zeer onnatuurlijk. Hierdoor heb je veel tijd nodig om alle apparaten na elkaar te gebruiken en al je spieren afzonderlijk te trainen.
  • Wij gaan natuurlijke bewegingen uitvoeren die alle spiergroepen samen zullen trainen wat meer natuurlijk is en de stabiliteit van je lichaam bevordert. Tijdens je dagtaken gebruik je ook al je spieren samen. De trainingen zijn hierdoor veel korter en efficiënter.

—————–

  • Elke week in je eentje aan dezelfde toestellen werken is snel saai.
  • Een CrossFit training wordt in groep uitgevoerd wat het trainen veel leuker maakt.

—————–

  • Resultaten gaan zeer traag vooruit en de trainingen draaien meestal uit op bezigheidstherapie of onderhoud. Er is geen evolutie. Dat komt omdat niemand je uit je comfortzone haalt. Je traint bijna altijd aan een te lage intensiteit en alleen met die oefeningen die je graag doet.
  • Tijdens de lessen worden ook scores bijgehouden. Op die manier ontstaat een vriendelijke competitieve sfeer die bevorderlijk is voor de teamgeest en vooral voor de vooruitgang in je eigen resultaten. Je zal je doelen snel bereiken en overtreffen.

—————–

  • Het is zeer eenvoudig om te beslissen om niet te gaan trainen. Het kost toch bijna niets. Het is zelfs eenvoudiger om een abonnement gewoon laten door te lopen dan het proberen op te zeggen.
  • De hogere prijs van een CrossFit-abonnement zet je onbewust aan om toch door te zetten en zo bekom je echt resultaat. Als je consistent naar de lessen komt zal je zeker resultaat zien. Wij helpen je hierbij.

Kom het proberen en ontdek zelf het verschil !



Antwoord gevonden? Kom dan GRATIS proberen